انجمن‌ علمی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی
همراه با فصلنامه تتیس
آمار و اطلاعات سایت
:: بازدید امروز: 11 بار
:: بازدید دیروز: 38 بار
:: بازدید کل: 456527 بار
:: تعداد بروز رسانی: 309 عدد
:: نسخه سایت: 2.0.1
:: ایجادشده در تاریخ: 94/05/25

عضویت در تارنما

جهت دریافت جدیدترین بروزرسانی‌ها می‌توانید به جمع ما در کانال تارنما در شبکه‌ی تلگرام بپیونید لینک عضویت:https://t.me/sbu_geology

h/Files/cd4286f91e2c74d5e2031b67e2e5b837.jpg

اولین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان زمین شناسی دانشگاه شهید بهشتی

اولین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان زمین شناسی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی
ورودی های سال های 72-62

انجمن علمی زمین شناسی دانشگاه شهید بهشتی|بهمن رحیم زاده زمین شناسی


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

ثبت نام بازدید علمی از کارگاه حفاری با TBM؛ خط 6 مترو تهران

بازدید علمی از کارگاه حفاری با  TBM؛ خط 6 مترو تهران

انجمن علمی زمین شناسی دانشگاه شهید بهشتی|شیما سهیلی زمین شناسی| فرشته آقازاده زمین شناسی| فریال قاضی نیا زمین شناسی| فرنازی میری زمین شناسی| فاطمه لر زمین شناسی|بهمن رحیم زاده زمین شناسی

ثبت نام: تا 3 اردیبهشت ماه1396


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

راه اندازی کانال انجمن در برنامه پیامرسان سروش

خبری خوش!

باتوجه به حمایت از شبکه‌های ایرانی، انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی کانال اطلاع رسانی را در شبکه‌ی پیامرسان ایرانی "سروش" راه اندازی کرده است و پس از تکمیل اطلاعات و بارگزاری خبرهای که پیش از این در کانال تلگرامی خود درج کرده است از طریق راه‌های ارتباطی خود به مخاطبین اعلام خواهد کرد.

با توجه به ایجاد این نرم افزار ایرانی و دارا بودن امکانات مشابه نسخه‌های پرطرفدار تلگرام و... و بحث فیلتر شدن این نرم افزارها در آینده‌، مدیر تارنمای انجمن اقدام به راه اندازی کانال با ویژگی دارا بودن اطلاعات مشابه قبلی داخل تلگرام کرده است.

به زودی این کانال پس از بارگزاری اطلاعات معرفی خواهد شد.

گفتی است که راه‌های ارتباطی پیشین ما همانند گذشته به قوت خود باقی خواهد ماند.

سروش


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

افتتاح اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور

اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با حضور استاندار افتتاح شد.

 

جهت دیدن تصاویر مربوطه روی تصویر کلیک کنید.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی خاورستان

آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

مخاطرات دریایی حوضه خزر بررسی میشود

مخاطرات دریایی حوضه‌ خزر بررسی می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به موجب تفاهم‌نامه علمی تحقیقاتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و موسسه زمین‌شناسی بدون مرز روسیه، مخاطرات زمین‌شناختی حوضه خزر جنوبی  بررسی می‌شود.

بر اساس این گزارش، موسسه زمین‌شناسی بدون مرز (GWLL) روسیه، با نگرش نوین به اکتشافات لرزه‌­ای که با استفاده از فناوری‌های به‌روز و استانداردهای زیست محیطی گره خورده، به مطالعه ماهیت پوسته سخت شده زمین و بخش زیرین آن (گوشته فوقانی) و ضخامت رسوبات در بخش جنوبی حوضه کاسپین می‌پردازد.

به موجب این پروژه قرار است با تلفیق زلزله‌­های تاریخی، ویژگی‌­های سنجش از دور و سایزموتکتونیک ثبت شده دستگاهی و کنترل میدانی گسل‌­های فعال، شکل‌های مورفوتکتونیک دگرشکل شده و خطوط مهاجرت یا فرسایش ساحلی، نقشه مخاطرات جدیدی برای این حوضه تهیه شود.

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این پروژه در طی دوره سه ساله انجام خواهد شد.

 


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

بررسی های زمین شناسی و معدنی منطقه لار و ممسنی انجام شد

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور خبر داد:

بررسی‌های زمین‌شناسی و معدنی منطقه لار و ممسنی انجام شد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،  رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور از پایان بررسی‌های زمین‌شناسی و معدنی شهرستان‌های لار و ممسنی خبر داد که این مطالعات منجر به معرفی مناطق امیدبخش و پتانسیل‌های این دو شهرستان شد.

به گفته طهمورث یوسفی، در راستای انجام وظائف حاکمیتی در زمینه تهیه اطلاعات پایه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناطق امیدبخش معدنی شهرستان‌های ممسنی و لار به همت مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به پتانسیل‌های بالقوه استان، 9 هزار و 500  کیلومترمربع از شهرستان‌های ممسنی و لار مورد بررسی، پیجوئی، پیمایش و نمونه‌برداری قرار گرفت.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور بیان کرد: در این بررسی‌ها و پتانسیل‌یابی معدنی، بیش از 600 نمونه سنگ و خاک برداشت شد که بیش از 70 درصد آنها مورد بررسی‌های آزمایشگاهی و درصورت لزوم تست مکانیکی و تکنولوژی و بقیه مورد بررسی چینه‌ای قرار گرفت.

یوسفی گفت: پس از پیمایش و بازدید میدانی، بررسی نتایج آزمایشگاهی، تلفیق داده‌های موجود و تحلیل نتایج کارشناسی، مناطق امیدبخش معدنی به صورت موضوعی معرفی شدند.

وی درباره پتانسیل‌های معدنی این دو شهرستان اعلام کرد: سنگ‌های بوکسیتی- لاتریتی، سیلیس، دولومیت، مواد اولیه کربنات سدیم، خاک صنعتی، گوگرد،آهن، آهک صنعتی و هیدراته، سنگ ساختمانی و پودر سنگ، گچ و آهک ازجمله پتانسیل‌های این شهرستان‌ها هستند.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور در پایان گفت:  در کنار معرفی ذخائر معدنی و گسترش آنها، اطلاعات تفصیلی این بررسی‌ها در قالب شناسنامه معدنی هر شهرستان تهیه شده و اطلس جامع پتانسیل‌های معدنی استان به‌روزرسانی می‌شود.

 


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

سایت و کانال انجمن جزو 40 سایت و کانال برتر دانشجویی کشور

 تارنما و کانال اطلاع‌رسانی تلگرام انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، موفق به حضور در مرحله‌ی دوم "جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی" کشور شد.

تارنمای انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، توانست به 40 سایت و وبلاگ برتر این جشنواره راه پیدا کند. راه‌اندازی این سایت به مرداد سال 94 برمی‌گردد.
پیش از این انجمن دارای وبلاگ بود که از سال 94 به سایت ارتقا پیدا کرد. تاکنون بیش از 160 هزار بازدید از تارنما، صورت گرفته است.

کانال انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی موفق به حضور در 40 کانال تلگرامی برتر جشنواره شد.
این کانال در مهرماه سال گذشته هم‌زمان با راه‌اندازی تارنمای انجمن جهت اطلاع‌رسانی بهتر از فعالیت‌های علمی انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی و دانشکده علوم زمین (گروه زمین‌شناسی) دانشگاه شهید بهشتی، ایجاد شد.

دانشگاه شهید بهشتی توانست در مرحله‌ی دوم، چهار کانال تلگرامی و چهار سایت و وبلاگ در بخش فضای مجازی، ثبت کند. که انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی در هر دو بخش حضور دارد.
 نتایج پایانی جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی، فروردین سال آینده پس از داوری مشخص خواهند شد.
بخش‌های مختلف انجمن در فضای مجازی را در لینک‌های زیر مشاهده کنید:
www.sbugeology.com
www.instagram.com/sbu_geology
sbu.geology@gmail.com
منبع:
https://t.me/titr10/171


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

راهاندازی سامانه جامع نرمافزاری میکروفسیل برای نخستین بار در کشو

راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل برای نخستین بار در کشور

مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق خبر داد:

راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل برای نخستین بار در کشور

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق کشور از راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل با قابلیت جستجوی ردیف‌های مختلف اطلاعاتی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به همت کارشناسان مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال‌شرق کشور طراحی و راه‌‌اندازی شده و از آغاز ماه سال جاری بارگزاری اطلاعات در این سامانه آغاز شده است.

دکتر جعفر طاهری، با بیان این‌که این برنامه به زبان C-Sharp و از مجموعه نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتیserver SQL تهیه و عملیاتی شده، خاطرنشان کرد: از قابلیت‌های این نرم‌افزار امکان مدیریت سریع داده‌ها، تهیه خروجی قابل بارگذاری روی سامانه‌های GIS، تهیه عکس از میکروفسیل‌های مختلف تهیه گزارش‌های مدیریتی مختلف و مقایسه‌های منطقه‌ای و موضوعی است و افزون بر این دارای خدمات آموزشی و پژوهشی به متخصصان علوم‌زمین است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان و در حاشیه بارگزاری اطلاعات این سامانه، آرشیو فیزیکی با ظرفیت 4هزار پلاک فسیل‌شناسی نیز در نظر گرفته شده که کار دسترسی به مستندات را تسهیل می‌کندیادآور می‌شود، نتایج این برنامه کاربردی در سی و پنجمین گردهمایی علوم‌زمین در قالب مقاله ارائه شد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

ادامه‌ی مطلب...

آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

تبریک سال 1396

فرا رسیدن سال 1396 شمسی را خدمت کاربران و همراهان کانال انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تبریک عرض می‌کنیم و موفقیت‌های علمی بیشتری را در سال جدید برایتان آرزومندیم.
ممنون از همراهی شما در سالی که گذشت.
 انجمن علمی-دانشجویی زمین‌شناسی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

انواع دایناسورها

types of dinosaurs8 انواع دایناسورها

 بسیاری معتقدند دایناسورها 65 میلیون سال پیش در اثر اصابت یک شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، اما حقیقت این است که این حیوانات عجیب تا 700 هزار سال بعد از این واقعه روی کره زمین زندگی می کردند.در این نوشته که از سایت تلگراف ترجمه شده، بعضی از حقایق جالب در مورد دایناسورها را بیان می کنیم.

ادامه‌ی مطلب...

آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز