بررسی های زمین شناسی و معدنی منطقه لار و ممسنی انجام شد - انجمن‌ علمی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی
همراه با فصلنامه تتیس
آمار و اطلاعات سایت
:: بازدید امروز: 11 بار
:: بازدید دیروز: 70 بار
:: بازدید کل: 456715 بار
:: تعداد بروز رسانی: 309 عدد
:: نسخه سایت: 2.0.1
:: ایجادشده در تاریخ: 94/05/25

عضویت در تارنما

جهت دریافت جدیدترین بروزرسانی‌ها می‌توانید به جمع ما در کانال تارنما در شبکه‌ی تلگرام بپیونید لینک عضویت:https://t.me/sbu_geology

h/Files/cd4286f91e2c74d5e2031b67e2e5b837.jpg

بررسی های زمین شناسی و معدنی منطقه لار و ممسنی انجام شد

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور خبر داد:

بررسی‌های زمین‌شناسی و معدنی منطقه لار و ممسنی انجام شد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،  رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور از پایان بررسی‌های زمین‌شناسی و معدنی شهرستان‌های لار و ممسنی خبر داد که این مطالعات منجر به معرفی مناطق امیدبخش و پتانسیل‌های این دو شهرستان شد.

به گفته طهمورث یوسفی، در راستای انجام وظائف حاکمیتی در زمینه تهیه اطلاعات پایه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناطق امیدبخش معدنی شهرستان‌های ممسنی و لار به همت مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به پتانسیل‌های بالقوه استان، 9 هزار و 500  کیلومترمربع از شهرستان‌های ممسنی و لار مورد بررسی، پیجوئی، پیمایش و نمونه‌برداری قرار گرفت.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور بیان کرد: در این بررسی‌ها و پتانسیل‌یابی معدنی، بیش از 600 نمونه سنگ و خاک برداشت شد که بیش از 70 درصد آنها مورد بررسی‌های آزمایشگاهی و درصورت لزوم تست مکانیکی و تکنولوژی و بقیه مورد بررسی چینه‌ای قرار گرفت.

یوسفی گفت: پس از پیمایش و بازدید میدانی، بررسی نتایج آزمایشگاهی، تلفیق داده‌های موجود و تحلیل نتایج کارشناسی، مناطق امیدبخش معدنی به صورت موضوعی معرفی شدند.

وی درباره پتانسیل‌های معدنی این دو شهرستان اعلام کرد: سنگ‌های بوکسیتی- لاتریتی، سیلیس، دولومیت، مواد اولیه کربنات سدیم، خاک صنعتی، گوگرد،آهن، آهک صنعتی و هیدراته، سنگ ساختمانی و پودر سنگ، گچ و آهک ازجمله پتانسیل‌های این شهرستان‌ها هستند.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور در پایان گفت:  در کنار معرفی ذخائر معدنی و گسترش آنها، اطلاعات تفصیلی این بررسی‌ها در قالب شناسنامه معدنی هر شهرستان تهیه شده و اطلس جامع پتانسیل‌های معدنی استان به‌روزرسانی می‌شود.

 


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology