توسعه همکاری­های علمی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه سن­پترزبورگ - انجمن‌ علمی زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی
همراه با فصلنامه تتیس
آمار و اطلاعات سایت
:: بازدید امروز: 30 بار
:: بازدید دیروز: 32 بار
:: بازدید کل: 456984 بار
:: تعداد بروز رسانی: 309 عدد
:: نسخه سایت: 2.0.1
:: ایجادشده در تاریخ: 94/05/25

عضویت در تارنما

جهت دریافت جدیدترین بروزرسانی‌ها می‌توانید به جمع ما در کانال تارنما در شبکه‌ی تلگرام بپیونید لینک عضویت:https://t.me/sbu_geology

h/Files/cd4286f91e2c74d5e2031b67e2e5b837.jpg

توسعه همکاری­های علمی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه سن­پترزبورگ

 
هیأتی از دانشگاه شهید بهشتی به ریاست دکتر سید حسن صدوق، سرپرست دانشگاه، اول خرداد 96 وارد شهر سن­پترزبورگ روسیه شد و در بدو ورود طی برنامه‌های مبسوطی، از بخشی از امکانات و مراکز پژوهشی دانشگاه پلی تکنیک سن­پترزبورگ روسیه (دانشگاه پتر کبیر) بازدید کرد. در این سفر، دکتر بهروز ابطحی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر امیر سعید شیرانی، مدیر همکاری­های علمی بین­ المللی و دکتر فریبرز مسعودی، معاون پژوهشی دانشکده علوم زمین، سرپرست دانشگاه را همراهی می­‌نمایند.

IMG_3226-400-2017-68.jpg

در بخش اول برنامه­های هیأت دانشگاه شهید بهشتی، مجتمع مرکزی تحقیقات کاربردی دانشگاه سن­پترزبورگ مورد بازدید قرار گرفت که در آن یکی از 100 قوی‌ترین ابررایانه جهان قرار دارد. مجموعه پژوهشی مذکور مجهز به امکانات بسیار پیشرفته در حوزه فناوری ارتباطات است. در مراحل مختلف این بازدید، ضمن پرسش و پاسخ­های سرپرست دانشگاه با مدیران بخش­های مختلف، نحوه مدیریت و ارتباط مرکز با بخش صنعت و بدنه دانشگاه تشریح شد.
در بخش دوم برنامه ­ها، جلسه مشترک هیأت رئیسه دو دانشگاه با حضور دکتر صدوق و رئیس دانشگاه پلی تکنیک سن­پترزبورگ تشکیل شد و طرفین علاقه‌مندی خود را به گسترش همکاری‌ها و شروع روابط علمی ابراز و امکانات و قابلیت­های موجود در دانشگاه­های خود را تشریح کردند.

در ادامه مذاکرات، طرفین ضمن بر شمردن علایق خود در زمینه همکاری‌های فیمابین، همکاری در زمینه فناوری‌های آب شیرین­کن و تولید انرژی را مورد تأکید ویژه قرار دادند. پس از این جلسه که بیش از90 دقیقه به طول انجامید، بخش­های دیگری از دانشگاه پلی تکنیک سن­پترزبورگ از جمله کتابخانه مرکزی، دانشکده مهندسی مکانیک، موزه دانشگاه و تالار­های تاریخی مورد بازدید قرار گرفت.

IMG_3230-400-2017.jpg

دانشگاه پلی‌تکنیک سن­پترزبورگ اولین دانشگاه جامع فنی ـ مهندسی فدراسیون روسیه با بیش از 125 سال قدمت، 35 هزار دانشجو و حدود 5000 دانشجوی خارجی است. این دانشگاه با بیش از 2000 عضو هیأت علمی، یکی از مشهورترین و بزرگترین دانشگاه­های فنی-مهندسی در فدراسیون روسیه محسوب می­شود و در زمره دانشگاه‌های برتر آن کشور قرار دارد.
لازم به ذکر است دکتر سید حسن صدوق، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی، "ریاست کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری­های علمی بین­ المللی با کشور روسیه" را نیز عهده­دار است. گسترش همکاری­های علمی ـ بین­ المللی و استفاده از ظرفیت­ ها و توانمندی­ های مراکز علمی و دانشگاهی ایران به منظور توسعه و تحکیم دیپلماسی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه، از وظایف و اهداف کارگروه ملی مذکور است و سفر هیئت دانشگاه شهید بهشتی به کشور روسیه در همین چارچوب انجام گرفته است.

این خبر تکمیل می شود ...


آیدی ما در تلگرام: @sbu_geology